روابط عمومی شرکت گاز استان فارس

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

PooyeshGas@

راهکارهای کاهش مصرف گاز / عدم استفاده از شومینه

راهکارهای کاهش مصرف گاز / عدم استفاده از شومینه

در برخی از مکان‌ها، منبع گرما در خانه شومینه است. بسیاری شومینه را وسیله‌ای برای اتلاف انرژی می‌دانند، اما این مورد دلیلی بر این نیست که بدون آگاهی از آن استفاده کرد. همیشه باید این مورد را در نظر داشته باشید که می‌توان از پرمصرف‌ترین وسایل هم استفاده بهینه را داشت. در مورد شومینه باید توجه داشت که این وسیله دقیقاً همانند در و پنجره یک مسیر را برای خروج گرما از منزل ایجاد می‌کند که ایزوله بودن محیط درون خانه را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد. به همین دلیل باید هنگامی که از شومینه استفاده نمی‌کنید حتماً دمپر آن را ببندید و محل باز آن را برای جلوگیری از ورود و خروج هوا بپوشانید.

برای این که بهتر به اهمیت این موضوع پی ببرید باید دریچه خروجی شومینه را مانند یک پنجره‌ی اضافی در نظر بگیرید. طبیعتاً شما هیچگاه در زمستان و زمانی که سیستم گرمایشی خانه شما روشن و در حال مصرف انرژی است، یک پنجره را بیخود و بی‌جهت باز نمی‌گذارید. پس با پوشاندن خروجی شومینه در مواقعی که از آن استفاده نمی‌کنید می‌توانید مصرف انرژی را تا حدود بسیار زیاد کاهش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

شرکت گاز استان فارس با هدف کاهش و بهینه سازی مصرف گاز در زمستان سال جاری برای ایجاد تعادل در گازرسانی به سایر نقاط کشور در تلاش است با پویش گرما برای همه ، به ترویج بهینه سازی مصرف گاز در جامعه کمک کند.

شبکه های اجتماعی

© تمامی حقوق وبسایت متعلق به شرکت گاز استان فارس می باشد

طراحی وبسایتاردا تکنولوژی