روابط عمومی شرکت گاز استان فارس

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

PooyeshGas@

راهکارهای کاهش مصرف گاز / تنظیم دمای استاندارد و استفاده صحیح از آب گرم

راهکارهای کاهش مصرف گاز / تنظیم دمای استاندارد و استفاده صحیح از آب گرم

تنظیم دمای استاندارد برای آب گرم

برای صرفه‌جویی بیشتر در مصرف گاز باید همیشه به عقربه‌های دماسنج آبگرمکن توجه کنید. در فصول گرم درجه آبگرمکن را کاهش دهید. دمای بین ۶۰ تا 65 درجه سانتی‌گراد، درجه‌ای مناسب برای حمام کردن است. لذا پس از حمام، درجه آبگرمکن را کاهش دهید چرا که آبگرمکن‌های قدیمی و آن‌هایی که برچسب مصرف انرژی‌شان در رده C یا پایین‌تر است، سوخت زیادی را هدر می‌دهند.

کاهش مصرف آب گرم به هنگام شستشو لباس و ظروف

اگر ظروف و لباس‌ها چرب نیستند، بهتر است از آب سرد برای شست و شوی آن‌ها استفاده کنید. این امر به کاهش مصرف انرژی کمک می‌کند. در سیستم لوازم برقی جدید امکان انتخاب سردی و گرمی آب وجود دارد.


نحوه صحیح حمام کردن

شما می‌توانید در هزینه‌های گرم کردن آب و مصرف آب با کمی تغییر ذهنیت، صرفه‌جویی کنید و الگوی مصرف‌تان را تغییر دهید. برای مثال، با کاهش مدت زمان حمام کردن، و نصب دوش‌های با جریان کمتر. یا وقتی که زیر دوش آب گرم نیستید می‌توانید آن را ببندید.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که هر روز بعد از کار حمام می‌کنید یا اینکه بچه‌ها عادت دارند مدام به حمام می‌روند بجای اینکه در طول حمام کردن شیر آب مدا باز باشد تا هوای داخل حمام سرد نشود، می‌توانید داخل وان آب گرم بریزید و پس از شستشوی کامل آبکشی کنید و برای شستن بچه‌های کوچکتر نیز همین راه کاربرد دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

شرکت گاز استان فارس با هدف کاهش و بهینه سازی مصرف گاز در زمستان سال جاری برای ایجاد تعادل در گازرسانی به سایر نقاط کشور در تلاش است با پویش گرما برای همه ، به ترویج بهینه سازی مصرف گاز در جامعه کمک کند.

شبکه های اجتماعی

© تمامی حقوق وبسایت متعلق به شرکت گاز استان فارس می باشد

طراحی وبسایتاردا تکنولوژی