روابط عمومی شرکت گاز استان فارس

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

PooyeshGas@

استفاده بهینه از اجاق گاز

استفاده بهینه از اجاق گاز

1) تنظیم صحیح شعله گاز

حرارت شعله گاز را تا حد امکان کاهش دهید. برخی از آشپزها عادت بدی دارند که هر زمان که نیاز به گرم کردن چیزی دارند، شعله اجاق گاز را تا آخر روشن می‌کنند. در عوض، سعی کنید فقط از حرارت لازم برای گرم کردن یا پختن غذا استفاده کنید. هر چقدر شعله گاز را فراتر از حداقل دمای مورد نیاز افزایش دهید، آن میزان مصرف بیشتر گاز، هدر خواهد رفت.

برای مثال، آب در دمای100 درجه سانتیگراد می‌جوشد. هنگامی که آب به جوش آمد، قرار دادن شعله اجاق گاز در بیشترین حالت خود، ظرف آب جوش را داغ‌تر نمی‌کند. بلکه، فقط گاز بیشتری مصرف می‌شود.

2) تمیز نگه داشتن مشعل‌های اجاق گاز

مشعل‌های اجاق گاز خود را تمیز نگه دارید تا مطمئن شوید که به درستی کار می‌کنند. برای تمیز کردن مشعل‌های اجاق گاز خود، ابتدا مطمئن شوید که آنها خاموش و خنک هستند. سپس صفحه محافظ مشعل را بردارید و با یک حوله کاغذی مرطوب، هر گونه زباله باقی مانده را پاک کنید. در نهایت، اطراف مشعل‌ها را با آب صابون بشویید تا کاملاً عاری از باقیمانده باشند.

نکته: شعله هایی که از اجاق گاز شما ساطع می شود،باید رنگ آبی روشن را بسوزاند. شعله‌های زرد یا نارنجی می‌تواند نشانه‌ای از احتراق ناقص باشد، به این معنی که از گاز موجود در خطوط به طور کامل استفاده نمی‌شود.

نکته: اگر تمیز کردن مشعل‌ها مشکل را حل نکرد، با یک تعمیرکار تماس بگیرید تا آن را بررسی کند و در صورت لزوم آن را تعویض کنید.

نکته: یک مشعل ضعیف خطرناک است – احتراق ناقص می‌تواند منجر به انتشار گاز مونوکسید کربن سمی شود.

3) رفع نشتی‌های احتمالی اجاق گاز

نشت‌های احتمالی را بررسی کنید. به بوهای عجیب و غریب یا صداهای خش خش ضعیف که از اطراف اجاق گاز شما می‌آید، بسیار توجه کنید. این علائم می‌تواند، نشان دهنده نشتی گاز باشد. اگر اجاق گاز شما دارای نشتی باشد، حتی زمانی که مشغول آشپزی نیستید، گاز هدر خواهد رفت و هزینه انرژی شما افزایش می‌یابد.

˜نکته: ساده ترین راه برای آزمایش نشتی گاز این است که اجاق گاز را به اندازه کافی بیرون بیاورید تا به خط گاز دسترسی پیدا کنید و اتصالات را با آب صابون با استفاده از یک سواب پنبه‌ای مسواک بزنید. اگر یکی از آنها شروع به حباب زدن کند، شما یک نشتی در اجاق گاز خود دارید.

˜نکته: نشتی‌های اجاق گاز باید فوراً رسیدگی شوند، زیرا می‌توانند خطرات ایمنی جدی ایجاد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

شرکت گاز استان فارس با هدف کاهش و بهینه سازی مصرف گاز در زمستان سال جاری برای ایجاد تعادل در گازرسانی به سایر نقاط کشور در تلاش است با پویش گرما برای همه ، به ترویج بهینه سازی مصرف گاز در جامعه کمک کند.

شبکه های اجتماعی

© تمامی حقوق وبسایت متعلق به شرکت گاز استان فارس می باشد

طراحی وبسایتاردا تکنولوژی