روابط عمومی شرکت گاز استان فارس

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

PooyeshGas@

آشپزی بهینه را یاد بگیریم

آشپزی بهینه را یاد بگیریم

1) قبل از پختن غذا، همه مواد اولیه را آماده کنید.

قبل از اینکه شعله گاز را روشن کنید، مطمئن شوید که همه چیز خرد شده، پوست کنده شده، ذوب شده، مزه‌دار و مرینیت شده است. به این ترتیب، در حالی که مواد اولیه غذای خود را آماده می‌کنید، گاز بی فایده نمی‌سوزد.

نکته: آب جوش می‌تواند زود بخار شود. بسیاری از افراد، قبل از اینکه واقعاً مواد غذای به آب اضافه کنند، آب را برای مدت زیادی در حال جوشیدن قرار می‌دهند. این کار، فقط باعث هدر رفت گاز می‌شود و مبلغ قبض گاز خانه شما را افزایش می‌دهد.

2) چند مواد غذایی را با هم آماده کنید و بپزید.

اگر می‌خواهید در مصرف گاز صرفه جویی کنید، به دنبال راه‌هایی برای طبخ غذاهای مختلف با هم باشید. برای مثال، اگر برای تهیه ماکارونی، آب را می‌جوشانید، می‌توانید یک آبکش را روی قابلمه قرار دهید تا در حین جوشیدن آب، سبزیجات نیز بخارپز شوند.

3) در زمان پخت مواد غذایی، در ظروف را بگذارید.

تا حد امکان در قابلمه‌ها و تابه‌ها را در زمان پخت مواد غذایی قرار دهید. گرما با سرعت بیشتری از ظروف بدون در خارج می‌شود. نگه داشتن گرما در ظروف، به طور قابل توجهی زمان پخت و پز شما را کاهش می‌دهد و همچنین از گرم شدن زیاد آشپزخانه، زمانی که غذا میل می‌کنید، جلوگیری می‌کند.

نکته: قرار دادن در ظروف در حین جوشیدن، باعث می‌شود آب غذا کمتر خشک شود.

4) برای قوام یافتن غذا، نیاز به شعله گاز ندارید.

بخار، نوعی گرما است. پس اگر می‌خواهید غذای شما قوام یابد یا به اصطلاح جا بیافتد، می‌توانید شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید که غذای شما با بخار قوام مناسب را پیدا کند. در اینصورت هم طعم غذای شما بهتر می‌شود و هم انرژی گاز کمتری مصرف می‌شود.

نکته: اگر غذای شما برای رسیدن به قوام مناسب، زمان زیادی را بر روی شعله گاز قرار دارد، احتمالاً در مرحله اول تهیه غذا، آب زیادی به غذا اضافه کرده‌اید.

5) از پختن بیش از حد مواد غذایی خودداری کنید.

از پختن بیش از حد غذا خودداری کنید. به محض اینکه پختن مواد غذایی تمام شد، شعله گاز را خاموش کنید و ظرف را کنار بگذارید تا خنک شود. این یک منطق ساده دارد – هر چه غذا طولانی‌تر روی اجاق گاز باشد، گاز بیشتری مصرف خواهد شد.

نکته: یک تایمر تنظیم کنید و حین پخت غذای خود، به آن توجه کنید تا بتوانید به محض اتمام زمان پخت، شعله گاز را خاموش کنید.

نکته: انتقال غذای پخته شده و گرم به ظروف نگه دارنده دما و بستن درب آنها، جایگزین بهتری برای استفاده از اجاق گاز جهت گرم نگه داشتن غذا هستند.

6) غذاهای خوشمزه‌ای را برای چند وعده غذایی تهیه کنید.

برای چندین وعده غذایی، در یک زمان غذا بپزید و سپس در یخچال یا فریز نگهداری کنید تا در صورت نیاز بتوانید از آنها استفاده کنید. این کار نه تنها به کاهش هزینه‌های انرژی خانه شما کمک می‌کند، بلکه در آینده در زمان شما نیز صرفه‌جویی می کند و یک منبع آماده از مواد غذایی قابل گرم کردن را به شما هدیه می‌دهد.

نکته: خرد کردن مواد غذایی به قطعات کوچکتر و دادن فرصت به غذاهای منجمد برای آب شدن کامل همگی می‌توانند به کاهش زمان پخت غذای شما کمک کنند.

نکته: فکر کنید آیا برای پختن یا گرم کردن غذای مورد علاقه خود، حتما به اجاق گاز نیاز دارید یا میتوانید از مایکروویو یا توستر استفاده کنید. پختن یا گرم کردن غذایتان را در زمان کوتاه‌تر و با مصرف انرژی گاز کمتر انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

شرکت گاز استان فارس با هدف کاهش و بهینه سازی مصرف گاز در زمستان سال جاری برای ایجاد تعادل در گازرسانی به سایر نقاط کشور در تلاش است با پویش گرما برای همه ، به ترویج بهینه سازی مصرف گاز در جامعه کمک کند.

شبکه های اجتماعی

© تمامی حقوق وبسایت متعلق به شرکت گاز استان فارس می باشد

طراحی وبسایتاردا تکنولوژی